úterý 8. května 2012

Svátek maminek

Tak jako se dřív slavil mezinárodní den žen (8. března), podobně se dnes slaví svátek matek každou druhou neděli v květnu. Vlastně není moc přesné říct, že slaví podobně. Protože mezinárodní den žen se slavil za komunistického režimu hlavně na pracovištích a dost často to byla hlavně pro muže příležitost se opít, svátek matek je daleko klidnější svátek a slaví se hlavně v rodinách. Měl b yto být takový výraz toho, jak si rodina váží péče, kterou jim maminka celý rok poskytuje. A že toho není málo.

Nejde jen o chod domácnosti, o tu spoustu drobných činností, které je třeba dělat nebo na ně pamatovat, od vaření, úklidu, placení poplatků, nakupování, aktivity dětí ve škole i ve volném čase nebo organizování oslavy narozenin.

To hlavní, co maminka dělá, je, že stmeluje rodinu dohromady. Pro děti je maminka středobodem světa, zvlášť když jsou malé. Když nefunguje, je celý svět nakřivo. Pro muže je – v ideálním případě – tím člověkem, který vytváří ten pocit domova. Nejen tím, že uklízí, ale i tím, že zdobí, že tam je, čeká na něj s večeří, že jí záleží na tom prostoru, který společně obývají. Ještě důležitější než byt samotný je atmosféra, kterou žena vytvoří. Cosi jako rodinná pohoda. Pravda, ne každá žena je tvůrcem pohody, některá v tomto směru nevyniká, ale přesto pořád platí, že bez ženy je těžké vytvořit domov.

Tohle všechno si rozhodně zaslouží být oceněno a svátek maminek je k tomu ta správná příležitost.

Čím udělat mamince radost?

Kytička a něco dobrého – bonboniéra, dort – jsou nejčastější volbou. Není tak těžké trefit se do vkusu, nehrozí faux pas v podobě špatně zvolené velikosti, tvaru nebo barvy, není to ani tak finančně náročné a navíc, kytka uvadne, bonboniéra se sní a další rok můžete věnovat totéž.

Jistě by neurazil diamantový šperk nebo letenka na dovolenou do Thajska nebo do Sydney, ale ve většině rodin jsou to příliš drahé dárky, které by sice své mamince rádi dopřáli, ale není na ně.

Hezké je, když mamince dopřejete volný den nebo víkend. Pokud nemáte na letenku do nějaké atraktivní destinace, možná budete mít peníze na to poslat maminku na víkend do nějaké wellness zařízení, kde se jí budou věnovat, od masáží, sauny, pedikůry až po večerní skleničku vína.

Když ani na to není, tak nejspíš zvolíte nějaký dárek.

Mělo by to být něco, co vyjádří, jak si své maminky vážíte. Takže třeba zrovna různé žertovné předměty asi nebudo tou nejlepší volbou. Jakkoliv má žena smysl pro humor, mohla by to považovat za znevážení své funkce v rodině.

Knížky, cd a kosmetika jsou dost častou volbou, hlavně když se máte s kým poradit. Třeba s kolegyní v práci nebo s kamarádkou obdarovávané ženy.

Ale nejhezčím dárkem podle mě je, když se rodina aspoň jeden den o maminku postará, uvaří oběd, uklidí, prostě udělá všechno to, co jindy dělá maminka. Aspoň v těch případech, kdy to partner s dětmi zvládá. Aby to nedopadlo tak, že za velkého sakrování a s velkým zmatkem a nepořádkem udělají zlomek toho, co v klidu a s přehledem dělá žena každý den a té tak zůstane na následující den ještě dost uklízení z toho, jak se jí rodina snažila ulehčit práci.




1 komentář:

  1. Jak jsem se dokázal se svým manželem smířit pomocí dr. ​​Ajayi, kouzelníka, jsem 47 let se třemi dětmi, jednou ráno asi před 8 měsíci, se můj manžel právě probudil z postele a další věc, kterou řekl, byla měli bychom se rozvést, že se už o naše manželství nezajímá, ta slova mě vyvedla z rovnováhy a málem jsem omdlel, prosil jsem s ním a zeptal se, co se pokazilo, ale ten samý měsíc odmítl něco říct děti a být upřímný, nebylo to pro mě snadné, dokonce jsem řekl své sestře, aby mi pomohl prosit ho, aby mi odpustil, když jsem ho nevědomky špatně omyl a všechny důvody upadly na hluché ucho. Hledal jsem pomoc z jiné platformy, ale všechno selhalo, dokud jsem nečetl článek o duchovním muži, kouzelníkovi jménem Aj Aji, vysvětlil jsem mu svůj problém a řekl mi, abych mu poskytl nějaké informace, které jsem mu dal, řekl mi manžel není ve svém správném rámci, že je manipulován jinou ženou, proto hledá rozvod, ale řekl mi, abych se nebál toho, že za tři dny všechny moje starosti skončí a po mém největším překvapení po kouzlo bylo obsazeno velkým doktorem Ajayim, můj manžel říkal, že míří zpět domů, a dokonce se mě ptal, jak dlouho už byl od domu, jsem opravdu šťastný, že moje manželství zachránilo velké kouzlo s názvem Dr Ajayi, rozvod se nikdy nestane, mám povýšení na pracovišti, všechno v mém životě se obrací k dobrému a skvělému kouzelníkovi Dr. Ajayimu za to musí poděkovat. Pokud máte manželský problém, pokud hledáte ovoce dělohy, chcete-li získat zpět svého bývalého milence, pokud chcete šťastná čísla pro loterii, pokud potřebujete ochranné kouzlo, kouzlo pro bohatství atd ... Můžete se obrátit na doktora Ajayiho s žádným druhem kouzelné práce a budete za to navždy skvělí, protože budou splněny všechny vaše touhy srdce. Můžete ho kontaktovat na e-mailu: drajayi1990@gmail.com nebo Whatsapp +2347084887094.

    OdpovědětVymazat