pátek 22. června 2012

Dovolená snů

Letos mi asi dovolená nevyjde, což mě dost mrzí. Ovšem snít můžu, v tom mi žádná objektivní ani jiná překážka zabránit nemůže.

Zatím jsme jezdili jen na tuzemské dovolené. Je to přece jen jistější, člověk ví, že se domluví, orientuje se v penězích i ve zvyklostech, takže je to do jisté míry pohodlnější. A nejspíš taky levnější.

Navíc je přece fajn poznat zemi, ve které žijeme. Loni jsme byli na Šumavě poblíž Sušice. Bydleli jsme na farmě, kde chovali krávy – to byl zvlášť pro děti úžasný zážitek. Prochodili jsme, co se v okolí dalo.

Jeden rok jsme byli v Třeboni. Třeboňsko je krásný kraj plný rybníků a mě lákal i tím, že mám ryby ráda, takže jsem se těšila na nějakou tu rybí specialitu. Bydleli jsme v kempu těsně u města, ale chyběl nám tam les.

Zase naopak, když jsme byli v Sycheráku v západních Čechách, tam bylo lesů spousta, ale zase trošku dál do města. Kapři se tam daly krmit skoro z ruky, v lese bylo plno borůvek a hned vedle ubytovny měl stánek zmrzlinář. To byla moc hezká dovolená.

Ale jedno z nejhezčích míst byl kemp Sedmihorky v Českém ráji. Je to místo plné skal, moc se mi tam líbilo.

Každá naše dovolená je nejen o odpočinku, ale i o tom, že děláme výlety. Takové poznávací zájezdy nebo vycházky do okolí. Obvykle se i dost nachodíme, je zvláštní, jak na mapě vypadají všechny ty vzdálenosti mnohem kratší, než ve skutečnosti.

Nebavilo by mě, kdybych měla strávit celou dovolenou jen ležením u moře. Je to sice odpočinek, ale taky nuda. Když už někde jsem, chci taky něco vidět. Když opustím svoje známé okolí, probouzí se ve mě zvědavost a chci vidět všechno, co se dá. Občas i víc, než se dá rozumně stihnout. Trpím jakousi obavou, že mi něco uteče, že o něco přijdu.

A kam bych se ráda podívala? Prakticky kamkoliv, všude je myslím co k vidění. Lákalo by mě Španělsko, mimo jiné i proto, že jsem se španělsky učila a chtěla bych vědět, nakolik se domluvím. Ráda bych se podívala i do Anglie. Už jsem tam byla, takže vím, že se domluvím a pamatuju si, jak mi dělalo dobře, když jsem zjistila, že moje znalosti angličtiny jsou docela slušné. Další zemí, která mě láká, je Japonsko. I když my tady o něm asi máme zkreslenou představu. Napadá mé spousta dalších exotických zemí, kam bych se ráda podívala. Díky internetu se dá nakouknout leckam, ale to není ten pravý osobní zážitek.

Asi se budu muset smířit s tím, že na světě je mnohem víc zajímavých míst, než za svůj život stihnu navštívit.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat