sobota 1. října 2011

B - balkón

Druhý díl mého abecedního seriálu, písmeno B. Hledala jsem slovo, které začíná na B a které by mě inspirovalo ke psaní. Napadaly mě samé Blbosti, třeba Brambory, Baterky, Brýle, Brusle, Bláto, ale nic z toho se mi nelíbilo. Nakonec jsem sáhla po slovníku a zaujalo mě slovo BALKÓN.
Už jako holka jsem si přála, abychom měli balkón. Představovala jsem si, jak si tam udělám příjemné posezení, kde budu moci odpočívat s knížkou a hrnečkem čaje. Obklopím se vlastnoručně vypěstovanými květinami, takže tam budu jako v přírodě.
Teď, po mnoha letech, ten vytoužený balkón konečně mám. A co moje sny, nakolik se splnily? Koupila jsem si pohodlné plastové křesílko, ale nějak nemám kdy se do něj posadit a užívat si. Možná je to tím, že balkón vede na jih a bývá tam v létě horko. Nebo tím, že rodina pod námi chodí kouřit na balkón. Milovníci cigaret zřejmě nebudou mít pochopení, ale nekuřáci věcí, jak i lehký závan cigaretového kouře dokáže být nepříjemný. Ovšem hlavní důvod, proč nevysedávám na balkóně, bude v tom, že se tam nedá pracovat na počítači. Aspoň jsem to zatím nevyzkoušela. A já strávím u počítače hodně času.
Přála jsem si mít balkón plný květin. Nebo ještě lépe jedlých rostlin, jako jsou rajčata, papriky a bylinky. Ceny květináčů, zeminy, sazenic a hnojiv mě vrátily zpět na zem a sen o rozkvetlém balkóně jsem zredukovala na malou bylinkovou zahrádku. Loni jsme měla snad deset druhů bylinek, ale většinu z nich jsem při vaření ani nepoužila. Nejužitečnější byla pažitka, tu miluji a chodila jsem ji pravidelně oždibovat.
Teď je podzim, sezóna končí a já už mám zase dobrá předsevzetí, kolik si toho na balkóně vypěstuju. Jen jestli mi má dobrá předsevzetí vydrží až do jara.

Žádné komentáře:

Okomentovat