úterý 4. října 2011

H - hodiny

Abecední seriál - písmeno H. Po kratším přemýšlení mě napadlo slovo hodiny nebo hodinky. A s tím souvisí pojem času. A samozřejmě i jeho nedostatek, se kterým se dnes pereme snad všichni. Hodiny jsou vlastně takovým symbolem stresu a shonu moderní doby.
Hodiny a hodinky jsou všude, nosíme je na rukou nebo v mobilu, jsou na počítačích i na kostelních věžích. Myslela jsem si tedy, že to bude snadné téma. Kupodivu se mi o hodinách píše těžko. Chybí mi inspirace, nápadů je málo a nejsou nijak zvlášť dobré. Čím to je, že věc tak obvyklá a všudypřítomná ve mě vyvolává psací blok?
Možná proto, že mi hodiny hodinky připadají jako symbol stresu. Symbol toho, že je potřeba čas hlídat, občas i spěchat, aby se stihlo to či ono. Když se řekne ČAS, skoro vždycky se mluví o jeho NEDOSTATKU. Nestíháme a cítíme se provinile, že nestíháme.
Mně se nejlépe píše tehdy, když jsem uvolněná a v pohodě. Pomyšlení na hodiny mě lehce znervózňuje, vzpomenu si na tu dlouhou řadu věcí, které chci nebo musím udělat. Nikdy dřív jsem si to neuvědomila, je to pro mě docela zajímavý objev. Taky na vás hodiny (nebo kalendář) působí podobně?

Žádné komentáře:

Okomentovat