pondělí 3. října 2011

G - grilování

Dnešním písmenkem je G a po poradě se slovníkem jsem zvolila slovo grilování. Oblíbená letní zábava všech, kdo mají alespoň tak velký kus pozemku, aby se na něj dal postavit gril na přípravu takových nezdravých dobrot jako jsou hamburgery nebo klobásky.
Jako dítě jsem jezdila o prázdninách na tábory a měla jsem moc ráda opékání buřtů nas ohněm. Zvlášť když se k tomu přidala hra na kytaru, bylo to úžasné a zůstalo to ve mně jako symbol prázdnin a oblíbená aktivita o dovolené. Za posledních dvacet let náš národ dost zbohatl a taky zlenivěl, zároveň se na trhu objevila široká nabídka grilů, takže novým národním sportem se stalo grilování.

Taky jsem téhle vlně podlehla a ráda. Baví mě vymýšlet a zkoušet různé dobroty, používat neobvyklá koření a opékat všechno, co se dalo. Jsem totiž kuchařka experimentátorka – nejen při grilování, ale i doma ve své kuchyni.

S grilováním jsou spojené i určitá negativa, třeba to, že grilované pochoutky obvykle nejsou ani příliš zdravé ani se nehodí pro zhubnutí. To se dá aspoň částečně kompentovat tím, že se při přípravě používá co nejméně tuku a k masu se podává hodně čertvé zeleniny.

Vyzkoušeli jsme na grilu spoustu jídel.

Třeba „karbanátky“ z mletého masa. Trošku jako hamburgery, jen jsme si tu masovou směs namíchali sami.

Placky z jednoduchého těsta (mouka,voda, sůl, trochu oleje). Ty byly trochu tvrdé.

Jablka. Buď celá nebo rozpůlená, dochucená cukrem, skořicí a kouskem másla.

Brambory. Celé, ve slupce, po upečení se rozpůlí a osolí.

Banány. Banán ve slupce se položí na gril a peče na grilu po obou stranách tak dlouho, dokud slupka nezčerná. Dužina pak bývá teplá, měkká a sladká a výborně chutná s čokoládou.

Pečené švestky. Pokud vám chutnají švestky na koláči, budou vám chutnat i samotné. Stačí je jen opéct, není třeba dochucovat.

Ale hlavně samozřejmě špekáčky a různé klobásky a maso naložené v kořeněných omáčkách.

Už se na to grilování moc těším.

Žádné komentáře:

Okomentovat