pátek 28. prosince 2012

Diáře a kalendáře

Koncem každého roku si vybírám nový kalendář nebo diář na další rok. Někdy malý, jindy větší, podle toho, kde pracuju. Už na střední škole jsem si zvykla používat malý kalendář, do kterého jsem si dokonce jednu dobu zapisovala i domácí úkoly. Což není až tak špatný zvyk.

Zvykla jsem si také na poslední stránku psát  nápady na dárky. Vzniklo to tak, že mě jeden rok těsně po vánocích začaly napadat ty nejlepší nápady a mě bylo líto je zapomenout. Začala jsem si psát do kalendáře a za necelý rok – když přišly další vánoce – mi ten seznámek přišel velmi vhod. Největší problém pro mě není ani t ty dárky zaplatit, ale spíš vymyslet.

V práci jsem používala i stolní kalendář, ale ten mi moc nevyhovoval, protože jsem ho nemohla nosit s sebou v kabelce. Takže sloužil vlastně jen k pracovním záležitostem a taky jsem tam zapisovala svoji nepřítomnost v práci jako informaci pro kolegy.

Můj současný kalendář je dost malý. Nechce se mi nosit s sebou těžkou knihu. Do kalendáře zapisuji skutečně jen to, co souvisí s daným datem. Někdo si tam píše i všechny úkoly, to nedělám, protože pak bych v tom měla chaos.

Je to zvláštní pocit, když otvírám nový kalendář nebo diář s ještě prázdnými stránkami. Ty stránky připomínají čas, který je přede mnou. Čas, který chci naplnit něčím příjemným i užitečným. Ideálně obojí dobromady.

Já vím, je trochu naivní myslet si, že se změnou kalendáře se něco bůhvíjakého změní i v mém životě. Ale ten pocit, že by nový rok mohl být třeba o něco lepší, šťastnější, úspěšnější, ten mívám.

Žádné komentáře:

Okomentovat