středa 7. září 2011

Proč blogovat?

Malé zamyšlení nad mým vlastním blogováním proč to dělám, o čem chci psát, jaká témata chci volit a vůbec troška filozofování o blozích, které se na internetu pro svou jednoduchost tak šíří, i když je v poslední době předhání komunitní servery,jako je třeba facebook.
Blogovat je moderní, už to dávno není doména jen mladých a nezkušených internetových uživatelů, kteří se sice chtějí vyjádřit, ale nemají technické znalosti a schopnosti ke tvorbě internetových stránek. Pro blogery existuje spousta blogovacích systémů s připravenými šablonami, takže už stačí jen napsat svůj vlastní text, přidat možná nějaký ten obrázek a zveřejnit. Podle mě je to tak dobře, protože je spousta lidí, kteří mají co říct, proč by tedy měli být omezeni neznalostí webdesignu. Na druhou stranu to dává prostor i těm, co mají natolik odlišný vkus, že z jejich blogů s hrůzou prcháme a ještě v noci se nám zdají strašidelné sny o poskakujících zajíčcích na růžovém pozadí s textem v takové barvě, aby se to pokud možno nedalo přečíst. I když se mi takovéto blogy nelíbí, beru to tak, že jejich autor/ka se na nich učí a kdo nechybuje, ten nedělá pokroky.
Samozřejmě, že od svého blogu chci, aby byl kvalitní, výjimečný, zajímavý a vyhledávaný. A taky cítím určitou zodpovědnost vůči čtenáři, od kterého chci, aby věnoval čas čtení mých textů. Měla bych na oplátku za to nabídnout něco, co přinese užitečné informace nebo aspoň příjemné počtení. Kromě toho také dávám přednost blogům, které jsou do jisté míry specializované, které se točí okolo jednoho nebo několika málo témat, protože pak je možné jít víc do hloubky, promýšlet a probírat víc do hloubky, neklouzat jen po povrchu.
Jenže které téma je pro mě natolik zajímavé, abych se mu dokázala věnovat trvale? Určitě by to byl patchwork, ruční práce a další výtvarno, ale o tom už píšu na jiných svých blozích. A opakovat se nechci.
Kromě toho mě zajímá osobní rozvoj, hledání smyslu života, smyslu toho dění kolem nás. A také otázky, které se týkají učení (sebe i druhých), cizích jazyků, timemanagementu (neboli organizace času). A další moje oblíbené téma je internet, který mě fascinuje tím, kolik informací a jak rychle je schopen nabídnout. Připadá mi, že tohle už by mohl být zajímavý okruh námětů, na kterých bych svůj blog mohla postavit. A taky to tak udělám.
Zajímalo by mě, jestli podobně uvažují i ostatní blogeři, nebo jestli prostě jen začnou psát a neřeší to v delší perspektivě.


Žádné komentáře:

Okomentovat