pátek 9. září 2011

Znáte flylady?

Flylady je americko-anglický projekt, který má pomáhat ženám, které mají problém zvládnout svojí domácnost a rodinu a žijí v chaosu. Když jsem ty stránky objevila, velmi mě potěšilo to, že zdaleka nejsem jediná, která ne a ne najít potěšení v úklidu a domácích pracech. Dočetla jsem se tam třeba to, že ze všeho nejdřív je třeba začít mít ráda sama sebe a přestat se podceňovat jen proto, že nemám domácnost špígl nýgl.  Další, co mě potěšilo, bylo to, že cesta k uklizené domácnosti nevede přes dlouhé hodiny nudné a nikdy nekončící práce, ale přes účelné návyky, které se musí budovat kousek po kousku a nelze je lámat přes koleno.
Nejúžasnější věc, kterou jsem objevila, je moc a síla 15 minut. I když něco dělám nerada, zvládnu to snadno, když si nařídím budík nebo kuchyňskou minutku na 15 minut (nebo deset, když se mi ale opravdu nechce) a těch patnáct minut skutečně věnuju té neoblíbené činnosti. I když práci nedokončím, přestanu, jakmile zazvoní minutka. Za tu čtvrthodinu se dá stihnout spousta věcí.  Po čtvrthodině neoblíbené povinnosti se chvíli věnuju něčemu, co mě baví. Je to taková malá odměna. Pak si zase můžu nařídit budíka a věnovat další čtvrthodinu něčemu, do čeho se nechce.

Systém je to pěkný, ale má jednu velkou vadu: je anlicky. Naštěstí existuje česká diskuze, která je tímto uklízecím prijektem inspirována: http://www.pojdte-dal.cz/.

Žádné komentáře:

Okomentovat