sobota 24. září 2011

Zapečené chleby.

Přináším další inspiraci na chutnou, nepříliš dietní  večeři. Jsou to chleby pokryté masovou směsí a zapečené v troubě. Původně jsem ten recept viděla v magazínu Alberta, ale jako obvykle jsem si ho trochu upravila po svém.
Na masovou směs jsem si osmahla na troše tuku cibuli, pak jsem přidala mleté maso a také osmahla. Tuku je lepší dát méně, protože vepřové maso samo o sobě je tučné. Kořeníme podle chuti, já jsem dala práškový česnek, provensálské bylinky, kečup a samozřejmě sůl. Podlijeme malinko vodou, aby se nám nepřipalovalo a chvíli dusím, aby maso nebylo syrové. Pak jsem přidala mraženou zeleninu, použila jsem směs na lečo, ale mohl by být i čerstvá zelenina. Zelenina se může dělat jen krátce a zůstat polosyrová nebo naopak provařit do měkka. Nakonec je třeba směs zahustit, aby nestékala z chlebů. Na zahuštění jsem použila solamyl (škrobovou moučku), kterou jsem rozmíchala ve studené vodě, pak vlila do masové směsi a nechala krátce povařit za stálého míchání. Škrob se nemusí a ani nemá vařit dlouho.
Krajíčky chleba jsem pak naskládala vedle sebe do pekáčku, na každý hromádku této směsi a ještě posypat strouhaným sýrem. Zapečeme v troubě, dokud se sýr nerozteče.

Žádné komentáře:

Okomentovat