čtvrtek 10. ledna 2013

Měla bych zhubnout?


Nejčastějším novoročním předsevzetím je prý zhubnout. Spousta lidí začíná držet dietu, kupuje si permanentky do fitcentra a vybavení posiloven zažívají zatěžkávací zkoušky. Většině z nich to nevydrží déle než do poloviny ledna. Není se čemu divit. Když si dáte velké ambiciózní předsevzetí, znamená to vlekou životní změnu a na něco takového potřebujete opravdu hodně energie a pevné vůle. Přitom náš každodenní život už takhle vyžaduje dost energie a na rozsáhlou změnu životního stylu už prostě nemáme kapacity.

Přemýšlela jsem nad tím, jestli bych taky neměla trochu  zhubnout. Nejsem sice nijak přehnaně baculatá, ale přece jen mám víc, než jsem byla zvyklá.

Už jako dítě jsem byla drobná a většinu svého dospělého života jsem si držela váhu 57 kg. S výjimkou dvou těhotenství, ale pak se mi váha vždycky zase vrátila na původní číslo i bez diety. Považovala jsem to za jakousi rovnováhu, za číslo, které je tak akorát a proto se k němu tělo stále vrací. Jenže v posledních letech jsem přibrala a mám sedmdesát kilo.

Není to žádná tragická váha a nemám kvůli tomu žádný mindrák, tím spíš, že můj partner s tím nemá nejmenší problém a líbím se mu taková, jaká jsem. Spousta mužů vůbec netouží po tom mít doma vychrtlou modelku. My ženy často podléháme pocitu, že ty vyhublé krásky z časopisů jsou ideálem krásy, ale ono to tak vždycky být nemusí. Nakonec ani my netoužíme mít doma nějakého unylého hezouna, dáme přednost solidnímu chlapovi a rádi mu odpustíme, když nebude dokonalý.

Nechtěla bych žít vedle někoho super dokonalého. Moje vlastní chyby – a je jich docela dost – by tím spíš vynikly. Jsou věci, se kterými bych se u muže nedokázala smířit, třeba kouření, nepoctivost nebo nedostatek smyslu pro humor. A jsou jiné, se kterými se dokážu v pohodě vyrovnat. Kdyby byl dokonalý, žila bych v permanentním stresu, že nejsem dost dobrá. Takhle jsem v klidu. Já mám své chyby, on také. Vede nás to k vzájemné toleranci. Takže hubnout nebudu. Jíst a žít zdravě, to ano. Ale trápit se dietami a náročným cvičením? To ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat