úterý 8. ledna 2013

Myslíte už na dovolenou?

Do léta je ještě hodně daleko, dovolená a prázdniny v nedohlednu, ale to nám nebrání je plánovat a těšit se na ně. Některé cestovky nabízejí už teď zájezdy a pobyty na léto, i když lyžování v Rakousku i jinde se nejspíš prodává pořád ještě lépe.

Nepřipadá vám to zvláštní? V zimě jezdíme na hory – do ještě větší zimy a v létě k moři – do ještě většího tepla. Nebylo by logické dělat to spíš obráceně?

Mojí vysněnou dovolenou je dovolená spíš poznávací. Nebaví mě jen tak se válet u moře. To jde den nebo dva, ale delší dobu už je to pro mě nuda. Loni jsem se neplánovaně dostala do Anglie a bylo to moc fajn. Poznala jsem spoustu míst, největší dojem na mě udělala moderní katedrála v Coventry. Byla postavená vedle ruin původní katedrály, která byla zničená při bombardování za druhé světové války. Pár hodin jsme strávili i v Londýně, bohužel ne dost, abychom si ho mohli trochu prohlédnout, takže jsme udělali jsem krátkou procházku a já doufám, že se tam brzo zase vrátím. Třeba se svým partnerem, se kterým máme společnou lásku k historickým památkám.

Další zemí, která mě láká, je Španělsko. I proto, abych si ověřila, nakolik umím jazyk, který jsem se docela intenzivně učila. Ale i proto, že je to pro mě země plná sluníčka a kultury. Kdybych si měla vybrat jedno město, byla by to Barcelona. Je u moře, ale zároveň má spoustu architektonických památek a moc ráda bych na vlastní oči viděla ty trochu ujeté stavby Antonia Gaudího.

Nejblíž od nás je Německo, takže tam můžu zajet alespoň na krátký poznávací zájezd. Němčina je jazyk, který jsem se učila už několikrát a s nevelkým úspěchem. Trochu se domluvím, trochu rozumím, ale ze všech jazyků, které jsem se kdy učila, pro mě byla nejobtížnější.

Vlastně bych ani nemusela jet do ciziny. I dovolená v tuzemsku může být fajn. I u nás jsou zajímavá místa. Před několika lety jsme byli v Českém ráji a tam bylo opravdu nádherně. Krásná příroda i historické památky. Krásné vzpomínky mám i na západočeský Sycherák nebo dovolenou v jižních Čechách.

Důležité je pro mě opustit o dovolené domov a vydat se někam jinam. Někam, kde se člověku pořád nepřipomínají každodenní trable a starosti, kde člověk přijde na jiné myšlenky, vyčistí si hlavu a udělá si v mozku jakýsi “restart”.

A možná ještě důležitější je absolvovat dovolenou s fajn lidmi. Sebekrásnější exotika je vám málo platná, když vám dovolenou pokazí hádky a napětí.  

Žádné komentáře:

Okomentovat