středa 9. ledna 2013

Novoroční přání

Nějak jsem letos nestihla dát na blog ani na facebook novoroční přání do nového roku 2013. Vlastně s tím mám problém každý rok. Pokaždé přemýšlím o něčem opravdu mimořádném a originálním. Jenže nejdřív mám dost času, pak se blíží vánoce a mám jiné starosti a mezi vánocemi a silvestrem už se zase vzpamatovávám po svátcích. Výsledek je ten, že popřeju jen těm, které potkám nebo kteří mi napíšou první. Mám z toho velmi špatný pocit. Ráda bych všem, které mám ráda, ale nevídáme se denně, popřála, aby se jim v novém roce dařilo, aby si jim plnila všechny dobrá přání.

Nevím, jak vy, ale já se do roku 2013 dívám s mírným optimismem. Novináři – milovníci tragických zpráv – už se zmiňují o tom, že by se ekonomická situace mohla zlepšit. To je nám sice houby platné, když v řadě klíčových funkcí jsou chtiví lidé s pružnou morálkou, kteří nikdy nemají dost. Nicméně je to lepší, než nekonečné story o rostoucí nezaměstnanosti, klesajících platech, zvyšování cen atd.

Jisté ulehčení je možná patrné i z toho, že se dlouho proklamovaný konec světa 21.12. 2012 prostě nekonal. Ne, že bych se toho nějak bála, moc jsem těm zvěstem nevěřila, ale spousta lidí obavy měla a protože emoce mají sklon se mezi lidmi šířit, tak to podle mého názoru ovlivňovalo i náladu ve společnosti. Logicky bychom teď tedy měli cítit jistou úlevu.

Další nadějí do budoucna je nový prezident. Dnes ještě nevíme, kdo jím bude, takže stále ještě můžu doufat, že to bude člověk s konstruktivním myšlením, kterému nebudou obyčejní lidé tak lhostejní, jako tomu zřejmě bylo u dosavadní hlavy státu. Kromě toho se dá čekat, že nový prezident nebo prezidentka bude mít lepší vztah k Evropské unii a že se naše země do tohoto společenství více zapojí. Když už jsme někde členem, měli bychom být aktivní, abychom aspoň trochu rozhodovali o věcech, které se nás týkají.

Předsevzetí do nového roku? Taky podléháte dojmu, že se změnou kalendáře se i další životní změny dělají lépe? Jedním z mých rozhodnutí je šířit optimistickou náladu. To je ostatně úkolem i tohoto blogu. Proto jsem začala od prvního ledna zveřejňovat každý den několik vtipů. Budu ráda, když tak vyloudím aspoň u pár lidí úsměv na tváři. Nemusíme se vždycky smát nahlas zplna hrdla. I prostý úsměv je fajn.

Přeju vám, abyste v novém roce měli k tomu úsměvu co nejvíc příležitostí.

Žádné komentáře:

Okomentovat