neděle 13. ledna 2013

Nikdy není pozdě se něco naučit

Od dětství jsem ráda bruslila. Myslím tím na ledě, inlajny v té době známé nebyly, aspoň ne v mém okolí.

Dokonce jsem se naučila jezdit docela rychle a taky přešlapovat. Což znamená, že dáte jednu nohu dopředu křížem před druhou a pomůže vám to zrychlit. Naučila jsem se to ale jen na jednu stranu pravou nohou. Na tu druhou mi to nikdy nešlo. Nijak zvlášť mi to nevadilo, protože na kluzišti se stejně většinou jezdí jen jedím směrem. Ale při dnešním bruslení ten směr obrátili. Nejdřív se mi to moc nezdálo, ale pak jsem si řekla, že je divné, když na jednu stranu přešlapovat umím a na druhou ne a že se to musím naučit. A zvládla jsem to! Ve čtyřiceti sedmi letech!

Měla jsem ze sebe velmi dobrý pocit. Uvědomila jsem si, že ani trochu vyšší věk není důvodem ustrnout. Takových věcí, které bych se ještě mohla naučit nebo zkusit, je hodně.

Chtěla bych se třeba naučit nebát se výšek. Mám hrozně ráda pohled z výšky – z věží, rozhleden apod. Jenže zároveň se té výšky bojím. Takže sice vylezu nahoru, podívám se kolem, dokonce udělám i nějaké fotky, ale nedokážu si to pořádně užít, protože se bojím podívat dolu. Nejhorší je to tehdy, když má rozhledna průhledné železné zábradlí nebo dokonce je skrz podlahu vidět dolu. Naopak vůbec jsem tento strach neměla v letadle. Tam jsem se mohla klidně dívat dolu a žádný problém jsem s tím neměla, naopak, užívala jsem si to jako dítě na kolotoči.

Asi je možné se takového strachu zbavit. Využívat každé možnosti vyšplhat na nějakou rozhlednu, věž nebo aspoň do vyššího patra domu. Jenže to vyžaduje čas a energii. Ani času ani energie nemíváme nazbyt, proto bychom měli přemýšlet nad tím, čemu ji věnujeme. Když budu upřímná sama k sobě, tam musím uznat, že zbavit se strachu z výšek pro není až tak důležité. Takže věnuju úsilí tomu, co je má pro mě vyšší prioritu. Všechno se prostě stihnout nedá.

Žádné komentáře:

Okomentovat