pátek 22. února 2013

Bojíte se?

Nejsem žádný strašpytel, ale někdy se bojím. Třeba tehdy, když mám jít večer, za tmy, opuštěným místem, kde na mě může čekat cokoliv. Mám strach ze zlodějů, násilníků, podvodníků, agresivních lidí. Připadá mi, že za posledních dvacet let se situace docela zhoršila. Kdysi bylo běžné, že maminky nechávaly kočárek s dítětem venku před obchodem a nikdo v tom neviděl problém. Dokážete si to dnes představit? I kdyby to byl malý obchod s prosklenou výlohou, stejně každá maminka raději zajede s kočárkem dovnitř, než by ho nechala stát venku.

Nevěříme poradcům (zvlášť těm finančním), podomním prodejcům, pouličním sběratelům peněz na dobročinné účely. Nedůvěra je mezi lidmi hodně rozšířená, hlavně proto, že mnoho lidí je motivováno penězi. Nemusí to být nutně z hamižnosti, když máte rodinu a chcete ji zabezpečit, zvlášť v době vysoké nezaměstnanosti a krize, nezbývá, než víc se snažit.

S rostoucí opatrností lidí se rozmáhá trh i s různými obrannými prostředky. Taky jsem nosila v kabelce pepřák. Dokonce jsem si ho i vyzkoušela. Protože mít po ruce pepřový sprej a neumět ho použít je k ničemu.

Pepřový sprej ale není jediná pomůcka k obraně, kterou si opatrný amatér může pořídit. Paralyzér může fungovat  na různém principu. Může omráčit útočníka elektrickým výbojem. Může to být i speciálně tvarovaný mechanický předmět, kterým se dá způsobit bolest, čímž získáte pár sekund k útěku.

Zvlášť pro ženy nebo mladé dívky je důležité, aby se uměly bránit. Nebo vy byste nechali svoji krásnou mladou dceru chodit jen tak po městě s rizikem, že jí někdo ublíží?

Žádné komentáře:

Okomentovat