pátek 8. února 2013

Vtipy na 8. února


Aron žádá o ruku své vyvolené.
"A kolik máte peněz?" ptají se ho rodiče nevěsty.
"Proč se ptáte? Chci si Julii brát, ne kupovat!"


 

Chajim Jankel měl córesy. Zašel za rabínem Bubackem, který mu již vícekrát poskytl cennou radu: "Rebe, smím podříznout slepici, která má kuřátka?"
Rabi byl rezolutní: "Smí se."
Chajim Jankel ale pokračoval: "Smí se to, i když se ví, že kuřátka potom zahynou?"
Do této hloubky to rabi Buback nepromyslel. Vzal si oddechový čas, ať Chajim přijde druhý den: "Do té doby tu záležitost prostuduji a snad mi Hospodin poskytne řešení." Celou noc obracel talmudické folianty, odpředu dozadu a zase zpět, až z toho byl celý tumpachový.
Ráno přiběhl Chajim Jankel: "Rebe, rebe! Do kurníku se podhrabala liška a všechny slepice i kuřata zadávila."
Rebe Buback se rozzářil: "Tak přece Hospodin poskytl řešení."


 

Móric jede na důležitou obchodní schůzku na Golders Green. Je krize, obchody moc nejdou, ta schůzka je hodně důležitá. Móric ale nemůže najít místo k parkování. A ta veledůležitá schůzka se blíží! Móric jezdí semo tamo, projel už i blízké okolí, všude plno. Ta schůzka přitom, upřímně řečeno, je téměř existenční! Móric projezdil i vzdálenější okolí. Marně. Klíčová schůzka v jeho podnikatelské kariéře - a on ji snad prošvihne! Obrátí se k poslední instanci.
"Panebože," přestane na chvíli sledovat dopravní situaci a loupne očima k nebesům, "najdeš-li mi do pěti minut místo k parkování, stane se ze mně někdo jiný. Nový. Lepší! S hraním bude konec. Jíst se bude jenom kóšer. Žádné šikse! Do templu se chodit bude! Každý šábes se bude držet!"
Vtom - jedno auto se odlepilo od chodníku. Móric bleskově zaparkoval, vyskočil z auta, a když zamykal, krátce pohlédl k nebesům:
"Panebože, nebudu tě dále zdržovat. Žádné parkování mi už hledat nemusíš, já už jsem si jedno místečko našel."

Žádné komentáře:

Okomentovat