neděle 4. března 2012

Antistresové prostředky, které neuškodí

Mám čtyři osvědčené prostředky, které mi pomáhají, když se cítím pod tlakem. Jsou to hudba, smích, příroda a pohyb.
Příjemné účinky hudby zná každý, jenže ne každá hudba na mě působí uvolňujícím a uklidňujícím dojmem. Mám ráda alternativní hudbu, new age a etnickou, ale na každého působí jiná.
Smích, o tom se říká, že prodlužuje život a já tomu věřím. Nemusí to být vždycky znamenat smát se, až se břicho popadáme. Zrovna ta příznivě působí taková ta lehká úsměvnost, která mě doprovází třeba při seriálu Teorie velkého třesku (pokud by náhodou někdo neznal, je to příběh čtyřech mimořádně inteligentních mladých vědců a jejich krásné, ale jinak průměrné sousedky). Nebo při některých komediích. Člověk se nemusí celou dobu smát jako blázen, ale náladu to zvedne.
Vtipy, samozřejmě, není náhodou, že vtipy jsou třeba na internetu tak oblíbené.
Příroda – nemůžeme bez ní existovat, ale nejen to, působí na mě taky tak, že se cítím odpočinutá a zrelaxovaná. i když zrovna nemůžu jít na procházku nebo na zahradu, dávám si aspoň nějakou hezkou přírodní tapetu na monitor počítače. Taky to má takový ten uklidňující vliv, i když to samozřejmě skutečnou přírodu nenahradí.
Pohyb – při pohybu se prý v těle spalují škodlivé látky, které vznikají při stresu. Proto má tak blahodárný efekt. A uvolňují se látky, které způsobují, že je nám příjemně (hm, to asi platí pro ty, kdo často sportují, já na sobě příliš velký vliv euforizujících látek nepozoruji). K blahodárným účinkům pohybu není nutné podávat nějaké výjimečné vrcholné výkony. I obyčejná chůze je pro nás prospěšná a dostupná je téměř každému. Hlavně lidé, kteří jsou dlouhodobě doma (důchodci, nezaměstnaní), by měly často chodit ven. Nedostatek pohybu přispívá ke špatné náladě až k depresi a to samé dělá s námi dělá, když se izolujeme doma a málo se stýkáme s lidmi.

Žádné komentáře:

Okomentovat