neděle 4. března 2012

Ženy, muži a kabelky

Žena na ulici bez kabelky? To je prakticky nemyslitelné.
Muži to mají o něco jednodušší, co potřebují, to si nacpou do kapes, takže tašku nebo baťůžek si vezmou jen tehdy, když nesou něco většího.
My ženy jsme na to jinak. Naše oblečení nemívá tolik kapes. Někdy je dokonce úplně bez kapes, takže si člověk nemá ani kam dát kapesník. Nejvýrazněji je to vidět u společenského oblečení. Pánský oblek má dvě až tři kapsy na kalhotech, další tři na saku. Těch pár drobností, které muž potřebuje, se tam hravě vejde. Dámské společenské šaty jsou bez jediné kapsy. Kabelka se tak stává nezbytností, i když je prťavá, vejde se do ní třeba jen rtěnka, kapesníky a klíče. Při tancování pak musíme řešit, kam s kabelkou. Plesové šaty jsou sice krásné, ale nepraktické, skoro se mi chtělo napsat diskriminující.
Všední, každodenní obečení je trochu lepší, sem tam nějakou kapsu má, takže aspoň ten kapesník se tam umístit dá. Stejně ale nosíme kabelky a kabely, bez kterých bychom si snad připadaly jako nedostatečně oblečené. Zvláště zaměstnané ženy to znají, radši větší kabelu, aby se tam cestou z práce dal přidat menší nákup.
Velká taška – slovo kabelka už asi není na místě – pak svádí k tomu, abychom do ní cpali další a další věci. Tak vzniká pověstný kabelkový chaos. Ono taky není jednoduché udržet v ní pořádek. Věci se tam promíchávají samy od sebe prostě tím, jak s kabelkou pohybujeme, věci vyndaváme, ve spěchu dáváme zpět. Ukládat třeba peněženku nebo klíčenku stále na jedno místo je sice možné a je to užitečný návyk, ale obvykle se stejně zase přesunou někam jinam. Kabelky nedisponují vnitřními kapsami, nebo jich mají málo. Zkuste se v obchodě podívat na kabelky a zaměřte se na vnitřní uspořádání. Nejspíš najdete jdnu malou kapsičku možná tak na mobil, víc asi ne. Takže chaos v kabelce není příznakem ženské nepořádnosti, je jen logickým vyústěním toho, jak je kabelka uvnitř uspořádaná. Viděla jsem na internetu různé druhy kapsářů, které měly pomoci udržení pořádku v kabelce, jedna moje kamarádka si ho dokonce taky ušila, ale nevím,jestli ho používá. Musím se příležitostně zeptat, docela by mě to zajímalo.
Další zajímavý nápad pro chronické hledače klíčů: vyrobit si na klíče šňůru (samozřejmě nějakou pěknou) a přivázat k uchu kabelky (pokud to jde, u zapínacích kabelek to může být problém). Už jsem o tom taky uvažovala, vlastně skoro denně, když stojím před domem a lovím ve své bezedné brašně klíčenku. Realizace ovšem vázne, protože dávám přednost kabelkách zapínaným na zip a tam to moc nejde.
Kromě klíčů, co ještě s sebou každý den nosím?
Kalendář. Bez kalendáře nejdu snad nikam, zapisuju si tam všechno možné a pro každý případ v něm mám vložené ještě čisté papíry. A taky pár papírů už popsaných užitečnými informacemi. Sem tam se hodí i blok, když vím, že si toho budu potřebovat napsat víc.
Tužky. Jak bych mohla zapisovat do kalendáře, kdybych neměla čím? Pro jistotu pak přidám ještě další tužku a další propisku. Naštěstí je aspoň mám v pouzdře, takže se neválí mezi ostatními věcmi.
Peněženka, to je jasné, tu snad máme všichni. Ta moje je dost velká, protože v ní nosím spoustu věcí, průkazek, karet a podobně. Jen těch peněz tam nebývá tolik, kolik bych si přála.
Hřeben. Musím se přece během dne trochu upravit! Kdybych se malovala, musela bych s sebou nosit ještě i rtěnku, možná pudřenku a další krášlící prostředky.
Mobil. Bez mobilu už se dnes taky neobejdeme. A kam ho dát? Mám sice kapsy na kalhotech, ale mobil by mi tam překážel a taky ty vyboulené kapsy nevypadají nijak hezky. Takže šup s ním do kabelky. A doufám, že mi nikdo nebude volat, protože než ho z té bezedné kabely vylovím, tak už možná volající ztratí trpělivost.
Fotoaparát. Dostala jsem nový fotoaparát a rozhodla jsem se, že ho budu nosit stále při sobě, abych nepropásla žádnou příležitost udělat pěknou fotku. Takže další kousek do mé už takhle těžké kabelky.
Nákupní taška. I když je kabelka dost velká, aby se tam vešel menší nákup, stejně s sebou nosím ještě další tašku, nikdy nevím, kolik toho zrovna ten den nakoupím.

Žádné komentáře:

Okomentovat