pondělí 19. prosince 2011

Fialová

Fialová může být světlounká lila neboli šeříková, může ale být velmi tmavá, těžká a důstojná. A také cokoliv mezi tím. Proto také může působit zcela rozdílným dojmem. Je směsí teplé červené a studené modré a tíhne k jednomu nebo ke druhému podle toho, která z barev převažuje. Z toho plyne, že odstínů fialové může být opravdu hodně a dost špatně se mezi sebou kombinují.
I s ostatními barvami se fialová hůř kombinuje. Bez problémů je to s černou, bílou, šedou. Může k ní být žlutá nebo tyrkysová, ale je to dost kontrastní, což se dá zjemnit některou z těch výše zmíněných neutrálních barev.
Dost divně vedle fialové vypadá červená nebo modrá, jsou příliš blízké, žádným zázrakem není ani sousedství s hnědou, oranžovou nebo zelenou.
Fialová se dá najít i u potravin. Červené zelí po uvaření někdy vypadá spíš jako fialové. Lilek, nepříliš obvyklá zelenina, která vypadá trochu jako temně fialová okurka s hladkou lesklou slupkou. Uvnitř je ovšem zelená. Za fialovou bychom mohli považovat barvu hroznového vína. Viděla jsem dokonce i fialové brambory. Vypadalo to na obrázku docela zajímavě, ale jestli by mi brambory v takové barvě chutnaly, to tedy nevím.
O fialové se také někdy říká, že je barvou duchovní. Jestli je to pravda, tak to jsem asi hodně duchovní člověk, protože fialová je mojenejoblíbenější barva. Zvlášť se mi líbí tmavé a výrazné odstíny fialové, vyloženě mi působí potěšení se do takové barvy dívat. Ale duchovnost člověka, ta by se asi měla posuzovat podle jiných měřítek, než je zrovna oblíbená barva.

Žádné komentáře:

Okomentovat