pondělí 5. prosince 2011

Moje úžasné tělo

Mám úžasné tělo. Dělá pro mě tolik věcí a plní tolik funkcí, že je ani nedokážu vyjmenovat.
Třeba trávení. Občas jím hodně, občas málo, někdy sním i věci, na která se naše těla neměla šanci adaptovat za milióny let, kdy jsme se proháněli v pralese a vyvíjeli se z opice v člověka. Stačí si přečíst složení některých potravin, abychom zjistili, že bez chemického průmyslu se už neobejde skoro nic, z toho co nakupujeme a jíme. Sice se všude dočítáme o tom, že ta  a ta látka nepřekročila bezpečnou hranici, ale těžko nám někdo zaručí, že ten koktejl chemikálií, které ve svém jídle sníme, nebude působit společně ve svém destruktivním vlivu na naše těla.( A to nemluvím o alkoholu, protože to naštěstí není můj problém. )Považuju za úžasné, že moje tělo snáší podobnou stravu už desítky let a přesto se nijak zvlášť nebouří, naopak funguje.
Pohyb, který je nám přirozený, toho taky moc nemám. Moje práce, to je dlouhodobé sezení u počítače a to nedělá dobře ani zádům, ani zbytku těla. I takhle třeskuté zacházení, které se jen občas projeví mírnou bolestí zad, mi nebrání fungovat. Vím, že by to chtělo nějaké zlepšení, sem tam procházka nebo troška sportu, ale moje dobrá předsevzetí přichází vniveč, když se objeví jiný problém, který si klade nároky na můj čas. Nebo mi ve sportování zabrání obyčejná lenost.
 To, že na nás ze všech stran útočí stress, smog, léky (opět chemikálie s vedlejšími účinky), bacily, chlad, vedro, to už je tak obehraná písnička, že se ji až stydím napsat.
A tohle všechno moje tělo snáší a přitom všem mi ještě dobře slouží. Pravda, není zcela bez poskvrnky. Lékaři by nějaké nedostatky našli a nemuseli by hledat dlouho. Pro modeling je moje tělo taky dost zchátralé. Modeling je vůbec podivná věc. Je součástí celého toho průmyslu módy a krásy, který nám předvádí vychrtlé modelky s bezchybnou pletí jako následováníhodné vzory. Jenže tyhle vzory jsou jenom iluzí. Ani samy ty modelky nejsou takové, jak je vidíme v časopisech, za jejich fotkami stojí vizážisté a kadeřníci, ale taky grafici, kteří dokáží v grafickém programu změnit aboslutně cokoliv. A s touhle iluzí se máme porovnávat? Naštěstí jsou i muži rozumní a většinou po nás takovou dokonalost nechtějí. Protože si sami uvědomují, že nejsou perfektní a že taková kráska by pro ně byla jen připomínkou jejich vlastní nedokonalosti.
Mám ráda svoje tělo a jsem mu vděčná za to, jak obětavě mi slouží, i když se o něj nestarám zrovna ukázkově.

Žádné komentáře:

Okomentovat